ვინაა ეშმაკი, რომელსაც პრადა აცვია

1730

ქალი, რო­მელ­საც მო­დის სფე­რო­ში უდი­დე­სი წონა აქვს და ცნო­ბილ გა­მო­ცე­მებს არა­ერ­თხელ და­უ­სა­ხე­ლე­ბი­ათ რო­გორც „ყვე­ლა­ზე გავ­ლე­ნი­ა­ნი ქალი მო­დის ინ­დუსტრი­ა­ში“, ბრი­ტა­ნელ-ამე­რი­კე­ლი ანა ვენ­ტუ­რია.

„კარე“ და შავი სათ­ვა­ლე მის­თვის ერ­თგვარ „სა­ფირ­მო ნიშ­ნად“ იქცა – ვარ­ცხნი­ლო­ბა მას 14 წლის ასა­კის შემ­დეგ არ შე­უც­ვლია.

ვენ­ტუ­რი 1988 წლი­დან ცნო­ბი­ლი მო­დის გა­მო­ცე­მის Vogue რე­დაქ­ტო­რია და ამას­თან, რო­გორც მო­დის ექ­სპერ­ტე­ბი ამ­ბო­ბენ, მისი გავ­ლე­ნა მსოფ­ლი­ოს წა­ყვან დი­ზა­ი­ნე­რებ­ზე საკ­მა­ოდ დი­დია. ვინ­ტუ­რი და­ეხ­მა­რა მარკ ჯე­ი­კობსს, მუ­შა­ო­ბა და­ე­წყო ლუი ვი­ტონ­თან, ან­ტი­სე­მი­ტიზ­მთან და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი ცნო­ბი­ლი საკნდალის შემ­დეგ კი ჯონ გა­ლი­ა­ნო სწო­რედ ვინ­ტუ­რის დახ­მა­რე­ბით დაუბრუნ­და მო­დის სფე­როს. დი­ზა­ი­ნე­რე­ბის­თვის მის აზრს კო­ლექ­ცი­ებ­თან დაკავშირებით ძა­ლი­ან დიდი მნიშ­ვნე­ლო­ბა აქვს. უკა­რე­ბა და მომ­თხოვ­ნი ხასიათის გამო ანას მეტ­სა­ხე­ლად „ბირ­თვუ­ლი ვინ­ტუ­რი“ შე­არ­ქვეს.

მის­მა ყო­ფილ­მა პი­რად­მა ასის­ტენ­ტმა ლო­რენ ვე­ის­ბერ­გმა 2003 წელს ბესტსელერი რო­მა­ნი „ეშ­მაკს აც­ვია პრა­და“ და­წე­რა, მოგ­ვი­ა­ნე­ბით წიგ­ნის მიხედვით ფილ­მი გა­და­ი­ღეს, სა­დაც მთა­ვა­რი გმი­რის, მი­რან­და პრის­ლის როლს მე­რილ სტრი­პი ას­რუ­ლებს. პრის­ლის პრო­ტო­ტი­პი სწო­რედ ანა ვინ­ტუ­რია.

ანას მამა, ჩარლზ ვინ­ტუ­რი გა­ზე­თის Evening Standard რე­დაქ­ტო­რი იყო და მის­გან გა­მომ­ცემ­ლის­თვის სა­ჭი­რო ბევ­რი მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი რჩე­ვა მი­ი­ღო. ვინტური მო­დით მო­ზარ­დო­ბის პე­რი­ოდ­ში და­ინ­ტე­რეს­და, მო­დის ჟურნალისტის კა­რი­ე­რა ბრი­ტა­ნულ ჟურ­ნა­ლებ­ში და­ი­წყო, 1980-იანი წლე­ბი­დან კი Vogue-ის სა­თა­ვე­შია. „ვო­გის“ რე­დაქ­ტო­რი ყო­ველ დი­ლას 5 სა­ათ­ზე იღვიძებს, რომ სამ­სა­ხურ­ში წას­ვლამ­დე ჩოგ­ბურ­თი ითა­მა­შოს. სპორ­ტის ეს სახეობა იმ­დე­ნად უყ­ვარს, რომ რე­გუ­ლა­რუ­ლად ეს­წრე­ბა ჩოგ­ბურ­თის შე­ჯიბ­რე­ბებს.

ასევე საინტერესო ფაქტია რომ „ყი­ნუ­ლის დე­დო­ფა­ლი“ წვე­უ­ლე­ბებ­ზე მხოლოდ 20 წუ­თის გან­მავ­ლო­ბა­ში რჩე­ბა და ყო­ველ ღამე 10:15 სა­ათ­ზე წვე­ბა და­სა­ძი­ნებ­ლად. თუ ვენ­ტურ­თან თა­ნამ­შრომ­ლო­ბა გსურთ, უნდა გაითვალისწინოთ, რომ ძლი­ერ პი­როვ­ნე­ბებს ეძებს.

„არ მომ­წონს ადა­მი­ა­ნე­ბი, რომ­ლე­ბიც ყვე­ლა­ფერ­ზე მე­თან­ხმე­ბი­ან. მჭირ­დე­ბა ხალ­ხი, რომ­ლებ­საც შე­უძ­ლი­ათ კა­მა­თი, ან შე­უძ­ლი­ათ არ და­მე­თან­ხმონ ყვე­ლა მო­საზ­რე­ბა­ზე, უნდა ჰქონ­დეთ ხედ­ვა, რო­მე­ლიც ჟურ­ნალ­ზეც აი­სა­ხე­ბა. მა­მა­ჩემს სჯე­რო­და, რომ ძლი­ე­რი პი­როვ­ნე­ბე­ბი ძა­ლი­ან მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი იყო, მან არაჩვეულებრივი მწერ­ლე­ბი მი­ი­ღო Standard-ში, ვცდი­ლობ, მის მსგავ­სად მოვიქცე,“ – ამ­ბობს ანა.

საკუთხარი თავის ერთდაერთ სისუსტედ თავის შვილებს, ჩარლზს და კეტრინს მიიჩნევს, რომლებიც მისი ყოფილი ქმრისგან ყავს. კეტრინი დეილი მეილისთვის წერს და ამბობს რომ არ აპირებს დედის კვალს გაჰყვეს. „ტელეგრაფთან“ ერთ-ერთ ინ­ტერ­ვი­უ­ში გა­ნა­ცხა­და, რომ ძა­ლი­ან უყ­ვარს ნიუ-იორ­კი, რად­გან ეს არის ქა­ლა­ქი, სა­დაც ხალ­ხს მუ­შა­ო­ბა სურს. „მიყ­ვარს იმიტომაც, რომ აქ მცხოვ­რე­ბი ყვე­ლა ადა­მი­ა­ნი სა­ი­დან­ღაც არის ჩა­სუ­ლი, არა­ვინ გან­გი­კი­თხავს აქ­ცენ­ტის გამო, არა­ვინ და­ინ­ტე­რეს­დე­ბა ვინ იყო მა­მა­შე­ნი…“ – აღნიშნა ვინ­ტურ­მა. მისი ქო­ნე­ბა, და­ახ­ლო­ე­ბით, 35 მლნ დო­ლა­რია, წლი­უ­რი შემოსავალი კი 2 მლნ დო­ლარს შე­ად­გენს.

ირინკა ფაღავა